Huonon kirjabloggaajan/-grammaajan kuulumisia

Kirjan kansikuva täältä

Tämä minun kirjablogini on kyllä muuttunut melkoisen epäaktiiviseksi ja se ihan hävettää... Edelleen kyllä rakastan kirjoja ja luen koko ajan jotain, mutta jotenkin niistä kirjoittaminen on vähän jäänyt. Haluaisin kyllä kirjoittaa erikseen jokaisesta lukemastani kirjasta sekä ottaa kauniita kirjakuvia, mutta jotenkin kumpikin tuntuu vaikealta ja siltä, etten osaa kirjoittaa kirjoista kiinnostavasti tai ottaa kauniita kirjakuvia. Mutta kuten olen jo aiemmin maininnutkin, niin kirjagramin puolella olen vähän aktiivisempi, tosin sielläkin postaustahtini on melko epäsäännöllinen. 

Lukeminen maistuu ihan hyvin edelleen, mutta olen jälleen kerran sellaisessa kirjastokierteessä, että kotoa löytyy vähän liian iso pino lukemattomia kirjastonkirjoja - ja lisää tulee viikoittain... :D En vain nähtävästi osaa millään pysytellä kohtuudessa, kun on taas sellainen haluanlukeakaikkihetinyt!-fiilis ja minua kiinnostavat oikeastaan vähän kaikenlaiset kirjat. Kaikesta tästä kirjaintoilusta huolimatta tuntuu, että monesti enemmänkin haaveilen lukemisesta ja jumitun kirjasomen ihmeelliseen maailmaan - sen sijasta, että itseasiassa oikeasti lukisin.

Aloitin myös muutama viikko sitten työharjoittelun alakoulussa, enkä tiedä onko sillä jotain vaikutusta, kun en iltaisin jaksa valvoa kovinkaan myöhään, jolloin myös lukemistahtini on hidas - tapahtuuhan suurin osa lukemisestani sängyssä ennen nukkumaanmenoa. Haluaisin siis saada luettua hieman enemmän ja hieman nopeammin kuin nyt luen. Kapuloita rattaisiin työntää luultavasti lisäksi vielä se, että olen viime vuoden loppupuolelta asti ollut jollain tasolla uupunut, joten henkiset voimavarani ovat rajalliset. Mutta työharjoittelu - sekä alkava kevät, ihanaa kun valon määrä on lisääntynyt! - on kyllä onneksi tuonut sitä paljon kaivattua muuta ajateltavaa, koska ei tarvitse aivan koko ajan ahdistua maailman tilanteesta tai olla pakkomielteisesti selaamassa uutisia. Olen huomannut, että minun olisi parempi oikeasti rajoittaa uutisten lukeminen vaikkapa 1-2 kertaan päivässä, mutta jos minulla ei ole muuta tekemistä, niin uutisen selailusta on tullut vähän samankaltainen "täytetekeminen" kuin vaikkapa facebookin selaamisesta. Ja uutiset yleensä vain alkavat ahdistaa.

Ei minulla siis varsinaisesti ole mitään sen kummempaa asiaa tässä postauksessa, tämä nyt on vähän tällaista sekavaa höpinää tämän hetkisistä ajatuksistani ja elämästäni. Mutta koska kyseessä on kuitenkin kirjablogi, niin laitoin postauksen kuvaksi erään syksyn kirjauutuuden, jota odotan innolla: Elina Pitkäkankaan Sang-kirjan. Toki on paljon muitakin kiinnostavia uutuuksia, mutta Pitkäkankaan kirja pääsi nyt tähän postaukseen.

Onko sinullakin joskus tällainen "ongelma", että on niin paljon kaikkea kiinnostavaa, mitä haluaisi lukea, ettei sitten oikein pysty lukemaan mitään? Tai ainakin tulee valinnanvaikeuksia... :D

Kommentit

  1. Kyllä, olen itsekin kirjastokierteessä. :D En sitten aina edes lue kaikkea mitä olen haalinut... Nyt yritän saada itseni lopettamaan kirjastoreissut ja lukemaan omasta hyllystä edes pari kirjaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No huojentavaa kuulla, etten ole ainoa :D Tosin vakuuttelen aina itselleni, että on olemassa paljon pahempiakin addiktioita kuin kirjat. Oman hyllyn kirjat jäävät itsellänikin jatkuvasti ihan unholaan, vaikka sielläkin on kaikkea kiinnostavaa.

      Poista
  2. Minulla on aina ollut valinnanvaikeuksia valita lukukirjoja. Tuntuu, että aikaa on liian vähän ja se kuluu liian nopeasti se vähäkin lukuaika. Iltaisin olen tosi väsynyt, joten en juuri jaksa silloin lukea. Paras lukuaika on aina ollut varhainen aamu.
    Kirjastosta on liian helppo valita lukemista netin kautta., sillä varauksille ei ole ylärajaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vähän samat fiilikset. Rakastan kirjoja ja haluan pitää lukuharrastuksesta kiinni, mutta juurikin esimerkiksi arkisin monesti on niin väsynyt, että lukeminen ei etene kovinkaan tehokkaasti. Minäkin tykkään sellaisista pitkistä aamuista esimerkiksi viikonloppuisin, kun on saanut rauhassa heräillä ja voi lueskella keskeneräistä kirjaa aamukahvin kera, se on ihan parasta! Ja varaustoimintoa käytän minäkin vähän turhan ahkerasti, mikä ei kyllä vähennä kirjastolainojen määrää... :D

      Poista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit